lauantai 9. helmikuuta 2013

Hakukoneoptimointi on jatkuvaa tutkimista


hakukoneoptimointi
On olemassa lukuisa joukko asioita, jotka tulee ottaa huomioon tehdessä hakukoneoptimointia ja ennen sitä täytyy tehdä hakusana-analyysi ja tutkia kilpailijoiden sivustot tarkkaan. Lisäksi sivustosta on hyvä muovata ensin hakukoneystävällinen, jonka jälkeen voi vasta ryhtyä suorittamaan varsinaista hakukoneoptimointia. Hakukoneystävällinen sivusto ei tarkoita sitä, että sivustolle olisi vielä toteutettu minkäänlaista optimointia vaan siihen liittyy tiettyjä asioita, kuten sivuston nopeus. Homman voi toki tehdä toisinkin, mutta tämä on se ”oikeaoppinen” , varmin ja toimivin strategia tulosten aikaan saamiseksi. Täysin integroitu hakukoneoptimointistrategia koostuu epäilemättä sivun sisäisen ja ulkoisen hakukoneoptimoinnin yhdistelmästä, jotka parantavat huomattavasti sivuston sijoitusta hakutuloksissa tietyllä hakutermillä.

Luodaksesi sisällöltään sellaiset sivut, jotka eivät vain pelkästään saa klikkejä, vaan myös ajan myötä konversioita, on tärkeää tehdä tutkimustyötä, joka yltää hieman verkkosivuston perusanalytiikkaa pidemmälle. Tutkimustyö ja tulosten seuraaminen on tässä hommassa erittäin tärkeää ja asiaa pitää tarkastella kokonaisuutena. Hakukoneoptimoinnin tulee olla jatkuvaa ja uusien algoritmipäivityksien huomioiminen on tärkeää. Kaikki hakukoneoptimoinnin ammattilaiset tietävät varmasti, että se mikä toimi vielä eilen, ei välttämättä toimi niin hyvin tänään.

Hommassa pitää olla siis ajan tasalla koko ajan ja seurata mahdollisia tulevia päivityksiä, vaikka päivälleen näitä harvoin pystytään ennustamaan ja Google ei luonnollisesti informoi liikaa sen päivityksistä. On erittäin tärkeä reagoida nopeasti muutoksiin ja työn alla olevien sivustojen mahdolliseen hakukonesijoituksen tipahtamiseen on lähdettävä selvittämään syytä välittömästi. Välillä syyn löytäminen voi olla todella haastavaa ja usein ammattilainenkin joutuu pyörittelemään päätään, sillä syytä negatiiviselle muutokselle ei tahdo löytyä kirveelläkään. Ikävä tosi asia on se, että Google on niin arvaamaton ja sitä on välillä mahdoton ymmärtää, mutta yrittämistä ei kuitenkaan voi lopettaa – eivät ainakaan ne henkilöt, jotka tienaavat palkkansa Googlen algoritmien kanssa painiessa.

Ammattilaisten on tehtävä täyspäivästä työtä testaten ja tutkien mikä vaikuttaa parhaiten ja millä keinoin saadaan aikaan positiivisia tuloksia. Jos valitset omalle yritykselle hakukoneoptimointiin erikoistunutta yritystä niin Wiido Oy on hyvä ja kustannustehokas vaihtoehto sivustosi sijoituksen parantamiselle tietyillä hakusanoilla. Lisätietoja Wiidosta löydät http://wiido.fi/hakukoneoptimointi -sivulta ja voit halutessasi tilata ilmaisen analyysin sivustasi. Saat analyysistä tuota pikaa raportin, josta selviää millaisia muutoksia sivustolle tulee tehdä, jotta sijoitus haluamillasi hakusanoilla nousee. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti