On olemassa lukuisa joukko asioita, jotka tulee ottaa
huomioon tehdessä hakukoneoptimointia ja ennen sitä täytyy tehdä
hakusana-analyysi ja tutkia kilpailijoiden sivustot tarkkaan. Lisäksi
sivustosta on hyvä muovata ensin hakukoneystävällinen, jonka jälkeen voi vasta
ryhtyä suorittamaan varsinaista hakukoneoptimointia. Hakukoneystävällinen sivusto
ei tarkoita sitä, että sivustolle olisi vielä toteutettu minkäänlaista
optimointia vaan siihen liittyy tiettyjä asioita, kuten sivuston nopeus. Homman
voi toki tehdä toisinkin, mutta tämä on se ”oikeaoppinen” , varmin ja toimivin
strategia tulosten aikaan saamiseksi. Täysin integroitu
hakukoneoptimointistrategia koostuu epäilemättä sivun sisäisen ja ulkoisen
hakukoneoptimoinnin yhdistelmästä, jotka parantavat huomattavasti sivuston
sijoitusta hakutuloksissa tietyllä hakutermillä.
Luodaksesi sisällöltään sellaiset sivut, jotka eivät vain
pelkästään saa klikkejä, vaan myös ajan myötä konversioita, on tärkeää tehdä
tutkimustyötä, joka yltää hieman verkkosivuston perusanalytiikkaa pidemmälle.
Tutkimustyö ja tulosten seuraaminen on tässä hommassa erittäin tärkeää ja asiaa
pitää tarkastella kokonaisuutena. Hakukoneoptimoinnin tulee olla jatkuvaa ja
uusien algoritmipäivityksien huomioiminen on tärkeää. Kaikki
hakukoneoptimoinnin ammattilaiset tietävät varmasti, että se mikä toimi vielä
eilen, ei välttämättä toimi niin hyvin tänään.
Hommassa pitää olla siis ajan tasalla koko ajan ja seurata
mahdollisia tulevia päivityksiä, vaikka päivälleen näitä harvoin pystytään
ennustamaan ja Google ei luonnollisesti informoi liikaa sen päivityksistä. On
erittäin tärkeä reagoida nopeasti muutoksiin ja työn alla olevien sivustojen
mahdolliseen hakukonesijoituksen tipahtamiseen on lähdettävä selvittämään syytä
välittömästi. Välillä syyn löytäminen voi olla todella haastavaa ja usein
ammattilainenkin joutuu pyörittelemään päätään, sillä syytä negatiiviselle
muutokselle ei tahdo löytyä kirveelläkään. Ikävä tosi asia on se, että Google
on niin arvaamaton ja sitä on välillä mahdoton ymmärtää, mutta yrittämistä ei
kuitenkaan voi lopettaa – eivät ainakaan ne henkilöt, jotka tienaavat palkkansa
Googlen algoritmien kanssa painiessa.
Ammattilaisten on tehtävä täyspäivästä työtä testaten ja tutkien mikä vaikuttaa parhaiten ja millä keinoin saadaan aikaan positiivisia tuloksia. Jos valitset omalle yritykselle hakukoneoptimointiin erikoistunutta yritystä niin Wiido Oy on hyvä ja kustannustehokas vaihtoehto sivustosi sijoituksen parantamiselle tietyillä hakusanoilla. Lisätietoja Wiidosta löydät http://wiido.fi/hakukoneoptimointi -sivulta ja voit halutessasi tilata ilmaisen analyysin sivustasi. Saat analyysistä tuota pikaa raportin, josta selviää millaisia muutoksia sivustolle tulee tehdä, jotta sijoitus haluamillasi hakusanoilla nousee.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti